I en verden og hverdag der alle kjemper om oppmerksomheten din, er det vanskelig å nå frem med sitt budskap og sine verdier. Det er her historiefortelling kommer inn.
I Fagprat mener vi at formidling gjennom dokumentarer- det være seg korte eller lange- er en måte å skape en unik forbindelse til din målgruppe. En boble hvor innholdet får lov til å leve ut på sine egne premisser og hvor dine verdier leder an.
En dokumentarfilm kan være 1 minutt, eller den kan være 2 timer. Det finnes ingen regler for lengde, og det er viktig at historien og innholdet får lov til å diktere hvor lang den blir.
Men vi trenger noe til sosiale medier
Jeg kan love deg, lager du en dokumentarfilm på 10 minutter kommer du til å ha både en og to og tre fine 20-sekunders filmsnutter du kan bruke på sosiale medier. Jobber du motsatt er det bare det du har.
I tillegg viser det seg mer og mer at det som resonnerer med brukere i sosiale medier er et så ekte og genuint innhold som mulig. Ikke push. Ikke selg. Bare fortell.
Men dette høres dyrt ut
Som med alle typer film er det ikke lengde på sluttproduktet som avgjør hvor dyrt det er å lage en dokumentarfilm. Omfanget på forarbeid, opptak og klipp- altså all tid investert i filmen er det som avgjør.
Er historien lett tilgjengelig og enkel å utføre kan det koste 30.000,- eks moms. Men skal man reise masse og må følge subjektet over lang tid vil det selvfølgelig bli dyrere. Så pris kan vi diskutere når vi vet hvilken historie vi vil fortelle.
Ring meg på 975 41 431 da vel ☎️