Historiens kraft

Fra tidenes morgen, rundt leirbålet, har historien vært det som har knyttet oss sammen. Gjennom å fortelle historier tar man med seg seeren på en såkalt narrativ transportering. Det vil si at seeren blir med inn i denne andre verdenen som utspiller seg i filmen, samtidig som man blokker ut sin egen verden. Og forskning viser at man i disse tilfellene lettere aksepterer og tar til seg verdier, budskap og handlinger- samtidig som seeren sitter med følelsen av å ha tatt egne beslutninger.  I dokumentarfilmer lar man virkeligheten utspille seg foran kamera. Helt objektiv blir man aldri fordi man som filmskaper må ta kreative valg…

Virkelighetens narrativ

I dokumentarfilmer lar man virkeligheten utspille seg foran kamera. Helt objektiv blir man aldri fordi man som filmskaper må ta kreative valg underveis i prosessen. Men verden er mer enn interessant nok som den er, og gode historier finnes overalt. Vi må bare finne dem. Og fortelle dem!

Alle har en historie

Om det er en offentlig etat, en frivillig organisasjon, et museum, et opplevelsessenter, eller en kommersiell merkevare- vi har alle spennende historier tilknyttet vår virksomhet. Vi forsøker å overbevise vår målgruppe- om det er politikere, besøkende eller forbrukere- om å støtte vårt arbeid gjennom innhold og reklame på nettsider og sosiale medier. På samme måte kan vi gjennom historiefortelling knytte en bro over til vår målgruppe for å invitere dem over til vårt budskap. Men da er det viktig at broen er bygd riktig, og det er her vi veldig gjerne vil hjelpe deg!

Merkevarenes mulighet

For merkevarer vil det å fortelle historier som resonnerer med bedriftens verdier og visjoner være en helt sentral måte å komme i kontakt med sine brukere på. Det er et mer langsiktig arbeid enn en reklamefilm, men det er ikke noe mindre viktig. Gjort riktig vil historiene hjelpe bedriften å posisjonere seg i markedet, knytte tettere bånd med sine følgere, bygge bedriftens merkevare, og til syvende og sist øke omsetning.